21 Ocak 2013 Pazartesi

Sosyete Mantısı



        Sosyete mantısına hayır diyebilen var mı? Bence şahane bir lezzet... Anlatılmaz yaşanır diyorum ve herkesi yapmaya davet ediyorum :) Şimdiden afiyet olsun...
      

      Malzemeler:

       3 yufka

       350 gr orta yağlı kıyma
       1 adet kuru soğan
       1 yemek kaşığı domates- biber salçası
       Tuz, karabiber
       Yufkaları ıslatmak için ;  1/3 su bardağı sıvı yağ + 1/3 su bardağı su
       Üzerine sosu için        ;  Sarımsaklı yoğurt
                                           1 yemek kaşığı salça
                                           Tereyağı
                                           Kırmızı pul biber, nane, kekik
       Hazırlanışı:

       Fırını 180 dereceye ayarladım. Fırın tepsisine yağlı kağıdı yerleştirdim. Bir tavaya yağ koyup, incecik doğradığım soğanları kavurdum. Kıymayı ekleyip, ara sıra karıştırarak kavurmaya devam ettim. Tuz, karabiber ve pul biberi de ekleyip, altını söndürerek soğumaya bıraktım. ( Bazı tarifler de iç harç çiğden konuluyor, ben pişirerek koymayı tercih ediyorum. )

      Yufkaları mutfak tezgahının üzerine üst üste serdim ve tam ortalarından artı, sonra artıların ortasından da çarpı şeklinde keserek 24 adet üçgen parça elde ettim. Yufkaların üzerine ıslatmak için hazırlanan sıvı yağ - su karışımından hafifçe sürüp, geniş olan uç kısmına kıyma koydum. Rulo halinde sardım. Rulo haline gelen yufkayı bir ucundan başlayarak içten dışa doğru sararak gül şeklini verdim. Börekleri ek yerleri altta kalacak şekilde tepsiye yerleştirdim. Yufkaları ıslatmak için sürdüğümüz sıvı yağ - su karışımından  fırça yardımı ile böreklerin üzerine sürdüm. Yaklaşık 30 dakika kadar pişirdim. Pişen börekleri fırından alıp, servis tabağına yerleştirdim. Sosu için, yağı kızdırdım. Salça ve pul biber ekledim. Köpük köpük olunca ocaktan aldım. Çırptığım yoğurdu böreklerin üzerine yaydım ve sosu en üstlerine paylaştırarak servis yaptım.
       Afiyet Olsun :) 



   
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder