21 Ocak 2013 Pazartesi

Patatesli Portakallı Zeytinyağlı Kereviz



          Kereviz benim olmazsa olmazlarımdandır. Her hafta bir çeşidini mutlaka tüketiriz. Salatası, çorbası ya da zeytinyağlısı hepsi birbirinden lezzetli... Bu yemeği tamamen kendi malzemelerime göre uydurdum ve şahane bir lezzet ortaya çıktı :)

         Malzemeler:

         1 adet kuru soğan
         2 küçük diş sarımsak
         1 adet çarliston biber
         1 adet havuç
         4-5 yemek kaşığı doğranmış domates ( yazın hazırladığım doğranmış domatesleri kullandım )
         1 orta boy kereviz
         3 orta boy patates
         2 portakalın suyu
         Tuz
         Zeytinyağı
         Servis için ; Maydanoz, dereotu

         Hazırlanışı:

         Kereviz ve patateslerin kabuklarını soyup, küp küp doğrayıp renkleri sararmasın diye limonlu suyun içine bıraktım. Tencereye zeytinyağı koyup, yemeklik doğradığım soğan ve ezdiğim sarımsakları ekledim. Biraz kavurduktan sonra küçük küçük doğradığım biber ve havuçları ekleyip, kavurmaya devam ettim. Daha sonra kereviz ve patatesleri ekleyip 1 dk daha kavurdum. 2 portakalın suyunu sıkıp yemeğe ekledim. Tuzunu da ayarladıktan sonra, kapağını kapatıp, kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişirdim. Portakal suyundan başka su eklemedim. Pişen yemeğin altını kapattım. Servis yaparken üzerine kıyılmış maydanoz ve dereotu ekledim. Ben bu yemeği ılık veya soğuk seviyorum :)
          Afiyet Olsun :)
         


        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder