20 Ocak 2013 Pazar

Kış Tatlısı



       Gece yarısı canınız tatlı çekerse suçluluk duygusu hissetmeden afiyetle yiyebileceğiniz bir tatlı. Ayrıca misafirlerinize yemek daveti sonrası şık sunumlarla hazırlayabileceğiniz leziz ve hafif bir tatlı mı arıyorsunuz bu tarifi mutlaka denemelisiniz. Tarif sürekli takip ettiğim Arda Türkmen'e ait. Arda Türkmen'e ait diğer tariflere http://www.ardaninmutfagi.com/tag/arda-turkmen adresinden ulaşabilirsiniz.

         Malzemeler.

         1 elma
         1 armut
         8 adet siyah erik (benim siyah erğim olmadığı için kuru üzüm kullandım)
         2 yemek kaşığı kavrulmuş ceviz ya da fındık
         1-2 çay kaşığı tarçın
         2 karanfil
         1/2 parmak boyundan biraz kısa ince zencefil rendesi
         Küçük 1/2 limonun suyu
         Bal
         Süzme yoğurt

         Hazırlanışı:

         Elma ve armutların çekirdeklerini çıkararak fırın kalıbına kare kare dilimledim. Üzerine yarım limonun suyunu sıktım. Fındık veya cevizleri biraz kırıp, ekledim. Üzerine üzümü, zencefil rendesini, tarçını, karanfili ekleyip harmanladım. 2-3 tatlı kaşığı bal ilave edip karıştırdım. Balı istediğiniz miktarda ekleyebilirsiniz.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında meyveler karamelize olana kadar 15-20 dakika pişirdim.
Fırından çıkarıp, kadehlere bölüştürdüm. Üzerine süzme yoğurt ve yoğurdun üzerine de bir miktar bal ekledim. Üzerine eklenen süzme yoğurt miktarı tamamen isteğe göre şekillenebilir. Ben çok yoğurtlu sevmediğim için daha az ekledim.
        Afiyet Olsun :)



        

2 yorum:

  1. sinem hanım, tariflerinizin hepsi çok güzel, anlatımınızda bir okadar yapılabilmesine yardımcı oluyor, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Asıl ben teşekkür ederim, güzel yorumunuza...

    YanıtlaSil