9 Ocak 2013 Çarşamba

Yılbaşı Kurabiyeleri



        Bir yılı daha acısıyla, tatlısıyla geride bıraktık. Yepyeni umutlarla ve beklentilerle yeni bir yıla başladık. 2012 de yaşadığınız güzellikler, 2013 de katlanarak yine sizin olsun...Yaşadığınız üzüntüler ise yerini sevinçlere bıraksın... Ailem ve dostlarımla sağlık ve mutlulukla geçen bir yıl benimle olsun istiyorum... Yeni yılda da güzel sofralarda sevdiklerinizle bol kahkahalı, mutlu sohbetler diliyorum...
        Bir haftalık gecikmeyle de olsa bu kurabiyeleri paylaşmak istedim :)) Aslında kurabiyeler daha önceden tarifini verdiğim  Zencefilli Bisküvi'nin aynısı. Sadece hamuru çok az daha kalın açıp, şekil verdim ve bu defa farklı kalıplar kullandım. Fırından çıkan kurabiyeler soğuduktan sonra üzerlerini beyaz glazür ile kaplayıp, Dr. Oetker'in süsleme kalemlerini kullandım. İçinden 4 ayrı renk kalem çıkıyor, fiyatı da çok uygun... Eşimle keyfimize göre süsledik :) Biraz amatörce olsa da biz çok sevdik :)

        Glazür Tarifi : 1 yumurta akı
                                2-3 damla limon suyu
                                1 çay bardağı pudra şekeri (2-3 defa elenmeli)

        Yumurta akını bir fiske tuz ile bembeyaz  köpük köpük olana kadar iyice çırptım. Limon suyunu ekleyip, çırpmaya devam ettim. Pudra şekerini eleyip, yumurta akına azar azar koyu muhallebi kıvamı alana kadar ilave ettim. Uzun süre çırpmak çok önemli. Şekerle yumurta akı iyice özdeşleşmezse kaplamada pürüzler olacaktır. Gıda boyaları ile renklendirebilirsiniz. Ben beyaz glazür kullandım. Glazür çabuk donup, katılaşabilir. Damla damla suyla açabilirsiniz.
        Afiyet Olsun :)











2 yorum:

  1. Sinem'ciğim ellerine sağlık :)
    birşey soracağım, bu gravür dediğin şeker hamuru mu?
    Benek

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Benek'ciğim... Canım şeker hamuru değil, royal icing adı verilen başka bir kaplama çeşidi aslında... Şeker hamuru bildiğimiz hamurumsu bir kaplama, bu ise daha sıvımsı. Daha çok kurabiyelerde kullanılıyor. Sürdüğün anda donan bir kaplama. Ben beyaz glazür tarifini verdim. Renkli istersen içine gıda boyası damlatarak her rengi elde etmek mümkün..

    YanıtlaSil