10 Ocak 2013 Perşembe

Patatesli Sulu Köfte




          Uzun zamandır yapmayı istediğim bir yemekti. Her gün köfte yese bıkmayacak bir eşim olduğu için, köfteyi farklı şekillerde yapmaya çalışıyorum. Bizim çok severek yediğimiz bu pratik yemeyi umarım siz de seversiniz :)
        
          Malzemeler:

          250 gr kıyma
          3 orta boy patates
          1 soğan
          3 yemek kaşığı kısırlık bulgur
          1 yemek kaşığı domates salçası
          1 tatlı kaşığı biber salçası
          2 yemek kaşığı sıvı yağ
          Köfteleri unlamak için un
          Tuz, karabiber, pulbiber, karabiber

          Hazırlanışı:

          İlk olarak köfteyi hazırladım. Kıymanın üzerine bulgur, karabiber ve 1 çay kaşığı tuz ekleyerek iyice yoğurdum. Fındıktan biraz daha büyük şekilde yuvarladığım köfteleri un serptiğim tepsiye alarak una bulanmalarını sağladım.
          Soğanları yemeklik doğradım ve sıvı yağda pembeleşene kadar kavurdum. Domates ve biber salçasını ekleyerek kavurmaya devam ettim. Patatesleri küp küp doğrayarak ekledim ve 2-3 dk daha kavurdum. Patateslerin üzerini 1 -2 parmak geçecek kadar sıcak su ilave ettim. Su kaynadıktan sonra köfte ve baharatlarını ekledim. Kapağını kapatıp, kısık ateşte pişirdim. Arada suyunu kontrol etmeyi unutmayalım :)) Üzerine 2-3 damla limon sıkıp servis edebilirsiniz...
          Afiyet Olsun :)




          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder