7 Ocak 2013 Pazartesi

Maria's Cheesecake



       Bir cheesecake müptelası olarak burayı yazmasam olmazdı. Bugüne dek gittiğim her cafede varsa yemek sonrası tatlı tercihim cheesecakedir. Bu nedenle İstanbul'da ki çoğu cheesecake tadını bilirim. En tok halimle bile hayır diyemeyeceğim tek tatlı :)
       Ama biri var ki her gün yesem yine de bıkmam Maria's Cheesecake... Maria’nın cheesecakelerinde taban, peynir ve üzerindeki sosu o kadar güzel bir şekilde birleşmiş ve damağa o kadar güzel bir tat bırakıyor ki bu lezzeti kesinlikle herkes tatmalı... Ben bu tadı yıllar önce Kadıköy Cafe Shop'da keşfettim sonrasında her adımını takip ettiğim bir cheesecake oldu :)
       Bu lezzeti 40 yıl önce annesinden öğrendiği özel tariflerle Maria Perdue hazırlıyor. Maria Perdue'nin Beykoz Çavuşbaşı’nda kendi cafesi bulunmakta. Perdue Amerikalı, San Francisco’da değerli taş uzmanlığı üzerine çalışırken Ron Perdue ile tanışıp evlenmiş. Eşi İstanbul’da çalıştığı için 1995 yılında Türkiye’ye yerleşmişler. Perdue’nin Maria’s Cheesecakes adını verdiği dükkanında frambuazlı, vişneli, limonlu gibi klasik tatların yanı sıra havuçlu kekli, brownie’li gibi değişik cheesecakeler de tatmak mümkün. Hatta en çok beğenilen lezzetlerden biri de yine Perdue’nin özel tarifi olan kahve, fındık ve çikolatalı İstanbul cheesecakemiş... Ben hepsini çok sevdiğim için hangisi en güzel tavsiye de bulunamıyorum ne yazık ki :)
       Bu arada Ataşehir'e de şube açılmış, sevenlerine duyrulur :)
       Bir de bu muhteşem cheesecakeleri dilerseniz Kuzguncuk Dilim Pastanesi'nden de alabilirsiniz. Burada da bütün veya dilim olarak satılıyor. Ben annemlere yakın olduğundan çoğunlukla Dilim Pastanesi'nden alıyorum. Geçen hafta aldığımda bütün fiyatı 45 liraydı.
       Eğer siz de cheesecake sevenlerdenseniz hiç vakit kaybetmeyin derim :) Şimdiden afiyet olsun.
       Sevgilerimle...

       http://www.mariascheesecakes.net/













    




 

2 yorum:

  1. Ben de Maria'nın cheesecakelerinin methini duymustum, denemek için sabırsızlanıyorum. :)
    Benek

    YanıtlaSil
  2. Canım en kısa zamanda denemelisiniz gerçekten çok güzel, ama bağımlılık yapıyor benden söylemesi :)

    YanıtlaSil