21 Ocak 2013 Pazartesi

Muzlu İrmik Tatlısı



         İrmik tatlısı, çok hafif bir tatlı olduğundan biz sıklıkla tüketiyoruz. Hem çok lezzetli, hem çok pratik bir tatlı... Bugüne dek denemeyen varsa mutlaka denemelisiniz :)

        Malzemeler:

        9 yemek kaşığı irmik
       10 yemek kaşığı şeker
       1 kilo süt
       1 buçuk paket eti burçak bisküvi (kakaolu bisküvi de olabilir)
       Yarım su bardağı ceviz içi
       1-2 tatlı kaşığı tarçın
       1 paket vanilya
       2 muz

       Hazırlanışı:

       İrmik, süt ve şekeri kaynayana kadar karıştırarak pişirdim. Ocaktan alıp içine vanilyayı karıştırdım. Hafif ıslattığım dikdörtgen borcam tepsiye muhallebinin yarısını döktüm. Üzerine önce bisküvileri, sonra da muzları dizdim. Daha sonra da cevizlerin yarısını serptim. Kalan muhallebiyi ise en üste yaydım. Kalan bisküvileri rondodan geçirip, kalan cevizlerle harmanlayıp, tarçını da ekleyip en üste yaydım. Üzerini bir tepsi ile kapatıp, dışarıda soğumaya bıraktım. Daha sonra da streçle kaplayıp, buzdolabında 2-3 saat beklettim.
       Afiyet Olsun :)


      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder