7 Ocak 2013 Pazartesi

Babaanne Poğaçası


        Herkese merhaba, bugün eşimin çok ama çok sevdiği rahmetli biricik babaannesinin yaptığı poğaçaların tarifini yazacağım. Küçükken çok severmiş bu poğaçaları... Benim poğaçalarımın da çok güzel olduğunu söylese de eminim babaanne elinin lezzeti bambaşkadır... Tarifi halamdan ( eşimin halasından ) aldım. Ve  çok severek burada paylaşıyorum :) Denemeniz dileğiyle... 
        Poğaçaları peynirli ve kıymalı olmak üzere 2 çeşit yaptım. Babaannemiz kıymalı hazırlarmış, şekli de aşağıda gördüğünüz fotoğraftaki gibiymiş.. Kaç adet poğaça çıkacağı ise sizin belirleyeceğiniz bir ölçü kabına  ( bardak, kase vs ) göre değişecektir. Ben fotoğraftaki kabı kullanarak yaptım ve 20 adet poğaça elde ettim. Gelelim malzemelere...
     
        Malzemeler:

        1 ölçü yoğurt
        1 ölçü yağ ( yarısı zeytinyağ, yarısı erimiş katı yağ )
        1 yumurta ( sarısı üzerine sürmek için ayrılır, beyazı hamura konur )
        Tuz, kabartma tozu
        Alabildiğince un

        Peynirli İç Harç İçin ;  Tam yağlı beyaz peynir
                                              Dilerseniz kıyılmış maydanoz

        Kıymalı İç Harç İçin ;  1 soğan
                                              250 gr kıyma
                                              Karabiber, tuz
        Küp küp doğradığım soğanı hafif kavurdum. Kıymayı ekleyip, kavurmaya devam ettim. Tuz ve karabiber ekleyip, ocaktan aldım. Soğumaya bıraktım.

        Hamurun Hazırlanışı ; 1/2 ölçü zeytinyağı ve 1/2 ölçü katı yağı karıştırıp özdeşleştirdim. Yoğurt, yumurta beyazı, tuz, elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğurdum. Ve buzdolabında dinlendirdim. Peynirli poğaçalar; hepimizin bildiği gibi hamurun çay tabağı kadar açılıp içine harç konulup, kapatılmasıyla oluşuyor. Kıymalı poğaçalar için ise hamur çay tabağından biraz daha büyük açılıp, sigara böreği sarar gibi üçgen kesiliyor. Ucuna harç konulup, yuvarlanıyor.
        Afiyet Olsun :)






2 yorum:

  1. Tarif harika yazılmış, muhteşem görüntü ve eminimki muhteşem lezzet.. Gözlerime inanamadım ne kadar parlak görünüyorlar. Yapan ellere sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil