21 Ocak 2013 Pazartesi

Kuru Börülce Salatası



       Bakliyat çeşitlerini çok seven biri olarak, diğer bakliyat çeşitlerine nazaran evlerde daha az kullanılan kuru börülce salatasını yazmak istedim. Kuru börülcenin akciğer için faydalı, idrar söktürücü, yüksek tansiyonu düşürdüğü, kansızlığa iyi geldiği bilinmekte; ayrıca bebek emziren annelerin sütünü arttırdığı da söylenmektedir. Biz kuru börülceyi hem salata olarak hem de yemek olarak severek tüketmekteyiz. Sizler de bu leziz salatayı denemelisiniz :) Aslında salatanın malzemeleri tamamen isteğe göre şekillenebilir. Ama ben sıklıkla eklediğim malzemeleri aşağıda vereceğim...

       Malzemeler:

       1,5 su bardağı kuru börülce
       3-4 dal taze soğan
       Çeyrek demet kıyılmış maydanoz
       Çeyrek demet kıyılmış dereotu (istenirse taze nane)
       3 adet küçük küçük dilimlenmiş kornişon turşu
       2 adet közlenmiş, dilimlenmiş kırmızı biber (konserve kullandım)
       1 adet küçük küçük doğranmış domates (ya da kurutulmuş domates)
       1-2 diş ezilmiş sarımsak
       10 adet yeşil ya da siyah zeytin (ben eklemedim)
       1 su bardağından biraz az haşlanmış mısır (ben evde bulunmadığı için eklemedim, yoksa çok yakışıyor)
       Zeytinyağı
       Limon suyu
       Nar ekşisi
       Tuz

       Hazırlanışı:

      Börülceyi 1 gece önceden ıslattım. Ertesi gün yumuşayana kadar haşladım. Haşladığım börülcenin yağ, tuz ve limonunu ekleyip, karıştırarak 1 saat beklettim. Daha sonra isteğime göre malzemeleri salataya ekleyip, harmanladım.
      Afiyet Olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder