20 Ocak 2013 Pazar

Sebzeli Milföy Böreği ( Yaz Böreği )



      Tarif  Vatan Gazetesi'nin yaz ekinde yayınlanmıştı. Ben bu tarifi yazın taze bezelye ile denemiştim. Ve çok güzel olmuştu. Ancak o zaman bloğum olmadığı için fotoğraflamamıştım. Geçen gün canım bezelye yemeği isteyince, yazdan dondurduğum taze bezelyeleri kullanarak yemek yaptım. Bu arada börek için de bezelye ayırıp bu pratik lezzeti yapıp paylaşmak istedim. Ve yine şahane atıştırmalıklar elde ettim :)
     
       Malzemeler:

       8 adet milföy hamuru ( adet sayısı size bağlı )
       1 adet haşlanıp, küçük küçük dilimlenmiş havuç (dilerseniz rendeleyip, kendi suyunda da pişirebilirsiniz)
       1 adet haşlanıp, dilimlenmiş veya rendelenmiş patates
       1 su bardağı haşlanmış bezelye
       3 çorba kaşığı kaşar rendesi
       1 yumurta akı
       Tuz

       Hazırlanışı:

       Milföyleri çözdürdüm. İç harcı için bezelye, havuç, patates, kaşar rendesi ve tuzu karıştırdım. 4 adet milföyü kare olacak şekilde yanyana birleştirip, merdane ile hamuru hem büyüttüm, hem yapışmalarını sağladım. Harcı üzerine yayıp, rulo şeklinde sardım. Buzlukta yarı yarıya donana kadar beklettim. Yarım cm aralıklarla dilimleyip, yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. Çırpılmış yumurta akını üzerlerine sürüp, önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirdim. Ayrıca 9 tane milföy hamurunu birleştirerek daha büyük bir kare elde edip, rulo yaparsak daha şık olabilir diye düşünüyorum.
       Afiyet Olsun :)

2 yorum:

  1. okdr guzel anlatmssnz kı hemencecık yapasım geldı ve yaptım da :))) kocam cokkk begendı cok saolunnn!!! Aysegul

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, afiyet olsun Ayşegül Hanım :)

    YanıtlaSil