20 Ocak 2013 Pazar

Brokolili Milföy Böreği



         Milföy hamuru her zaman hayat kurtarmıştır. Ben brokoliyi çok severim. Ancak sevmeyenlerin bile şans vermesi gereken bir börek :) Çok lezzetli ve pratik bir börek oldu. Ben çok sevdim, umarım sizler de seversiniz :)

         Malzemeler:

         16 adet milföy hamuru ( ya da kaç adet isterseniz )
         2 yemek kaşığı arpa şehriye
         1 yemek kaşığı sıvıyağ
         1-2 yemek kaşığı süt
         4 yemek kaşığı ufalanmış beyaz peynir
         4-5 dal brokoli
         1 havuç
         1 yumurta sarısı ( dilerseniz akını da iç harca ekleyebilirsiniz, ben eklemedim )
         Tuz
         Çörek otu

         Hazırlanışı:

         Milföyleri çözdürdüm. Arpa şehriyeleri ve brokoliyi ayrı ayrı kaynar suda hafif yumuşayana kadar pişirdim. Havuçları rendeleyip, kendi suyunda pişirdim. İsterseniz haşlayabilirsiniz. Yumuşayan arpa şehriye ve sebzeleri  sıvıyağ, süt ve peynirle karıştırdım. Tuzunu kontrol ederek ekledim. Yağlı kağıt serdiğim muffin kalıplarına milföyleri yerleştirip ortalarına harçtan koydum. Kenarlarını büzerek, kürdanla tutturdum. Yumurta sarısı sürüp, çörek otu serptim. Önceden 190 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Ben bir 6'lı, bir de 10 lu muffin kalıbını kullanarak yaptım. Siz kalıbınıza göre adet sayısını değiştirebilirsiniz.
         Afiyet Olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder