8 Ocak 2013 Salı

Fırında Karnabahar Kızartma




        Kızartma yapmayı çok tercih etmediğim için sevdiğim herşeyin fırın alternatiflerini bulmaya çalışıyorum. Bu tarif gerçekten çok başarılı... Bir başkasında tatmış olsaydım kesin kızartma derdim, kesinlikle aynı lezzette... Hem ev kokmuyor, hem yağ derdi yok, hem çok pratik daha ne olsun :)
    
       Malzemeler:

      1 adet çiçekleri ayrılıp yıkanmış karnabahar
      1 çorba kaşığı sirke
      2 yumurta
      2 çorba kaşığı yağ
      1 su bardağı galeta unu
      200 ml maden suyu
      1 çay kaşığı tuz
      1 çay kaşığı karabiber
      Üzeri için sarımsaklı yoğurt

      Hazırlanışı:

     Karnabaharları sirke eklediğim tuzlu suda biraz diri kalacak şekilde haşladım. Çukur bir kaseye yumurtaları kırıp, galeta unu, tuz ve karabiberi ekledim. Malzemeleri harmanladıktan sonra sodayı ilave ettim. İyice çırparak pürüzsüz koyu bir kıvamda sos elde ettim. Haşlanan bu karnabaharları sosa batırıp, yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim. Önceden 240 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim. Sarımsaklı yoğurtla servis yaptım.
     Afiyet Olsun :)





2 yorum:

  1. karnabahar kızartması en sevdiğim yemeklerden, ama kızartma yiyemediğim için tadını çok özlemiştim. bugün akşam hemen yapıcam. teşekkürler bu güzel tarif için sinemcim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım afiyet olsun :)) Başarılı oluyor gerçekten :)

      Sil