8 Ocak 2013 Salı

Anneannelerin Kurabiyesi



        Babaanne poğaçası olur da anneanne kurabiyesi olmaz mı? Benim anneannemin çok sık yaptığı ve çok sevdiğim bu kurabiyeleri, arkadaşım Özge'nin tatlı anneannesi de sık yaparmış... Bu güzel kurabiyelerin tarifini Özge anneannesinden alıp bana gönderdiğinde anneannemin kurabiyelerinden dedim ve kurabiyelerin adı ortaya çıktı :)  Haydi hazırlayın malzemeleri, şahane cevizli kurabiyeler yapıyoruz :) 

       Malzemeler: 

       3 Yumurta
       1 su bardağı sıvı yağ
       1/2 paket yumuşak margarin
       1 vanilya
       1 küçük su bardağı şeker
       1 su bardağı yoğurt
       1 paket kabartma tozu 
       1 tatlı kaşığı karbonat
       Aldığı kadar un
       Dövülmüş ceviz içi

       Hazırlanışı:

     Öncelikle 2 yumurtanın sarısını kurabiyelerin üzerine sürmek için ayırdım. Ceviz hariç tüm malzemeyi karıştırma kabına alıp, kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğurdum. İstenilen yumuşaklık elde edildiğinde hamura ceviz büyüklüğünde şekiller verdim. Kurabiyelerin üzerine yumurta sarılarını sürdükten sonra dövülmüş ceviz içine batırdım. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 20-30 dk pişirdim.
       Afiyet Olsun :)






   

2 yorum:

  1. ellerine sağlık harika görünüyorlar!

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Tarifine sağlık canım benim :)

    YanıtlaSil