21 Ocak 2013 Pazartesi

Nutellalı Cupcake



      Kekimin adı cupcake mi muffin mi olsun diye baya düşündüm. Ve ikisi arasındaki farkların ne olduğuna bir göz attım. Ve kekimin cupcake olmasına karar verdim. Çünkü muffin tarif olarak cupcake kadar tatlı yapılmıyor ve üzerine ekstra bir malzeme sürülmüyor. Zaten muffin sıklıkla tuzlu yapılıyormuş. Tek kişilik ikramlık olmalarının yanı sıra pişirme kağıtlarıyla fırınlanmaları da ortak özellikleri arasında. Şimdi gelelim cupcakemize :) Daha önceden cup ölçülerine değinmiştim. Yabancı kaynaklardaki ölçüler cup olarak verildiği için yemek yapmayı seven herkesin cup ölçülerini içeren bir kap almasını tavsiye ediyorum. Paşabahçe ve ikeada çok uygun fiyata satılıyor.

       Malzemeler:

       3,5 cup un ( 1 cup = 1 orta boy su bardağı kadar )
       1 paket kabartma tozu
       1/2 tatlı kaşığı karbanot
       1/2 tatlı kaşığı tuz
       190 ml sıvı yağ
       1,5 cup toz şeker
       3 oda sıcaklığında yumurta
       1 cup yoğurt 

       Hazırlanışı:

       Fırını 180 dereceye ayarladım. Unu, kabartma tozunu, tuzunu ve karbonatın tamamını bir kapta karıştırdım. Yağı, toz şeker ile kabarana dek mikserle çırptım. Yumurtaları birer birer ekledim. Son olarak yoğurt ve vanilyayı da ekleyip, çırpmaya devam ettim. Başta hazırladığım un karışımı ekledim ve tel çırpıcı ile karıştırdım. Bu aşamada kesinlikle mikser kullanmıyoruz. Çok karıştırmadan koyuca bir hamur elde edip, yağlanmış kalıplara ya da cupcake kağıtlarına tepeleme doldurdum. Ve fırında yaklaşık 20-30 dk pişirdim. Kalıba hamurun yarısını koyup araya çikolata, üzüm, reçel ekleyip üstüne yine hamur koyup kapatabiliriz de. Dilerseniz hamura tarçın da ekleyebilirsiniz. Tamamen zevkinize kalmış. Kekleri fırından çıkardım. Soğuduktan sonra üzerlerine nutella sürüp, süsledim.
       Aslında cupcake olması için üst kısımlarını kesip, keki düzleştirip süsleme yapmak gerekiyor. Ancak ben yoğun bir süsleme yapmayacağım için kesmedim...
       Afiyet Olsun :)
      


2 yorum:

  1. Dun tarıfınıze göre yaptım.Gorumcemler oturmaya geleceklerdı.Bayıldılar desem yerıdır.Cok tesekkur edefız.Ellerınız dert gormesın.Tesekkurler,Nalan

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun Nalan Hanım,sevgilerle...

    YanıtlaSil