10 Ocak 2013 Perşembe

Mayasız Zeytin Ezmeli Poğaça



           Küçükken poğaçayı çok sevmezdim. Ama son 4-5 yıldır çok sevdiğim hamur işlerinden biri... Dün canımız poğaça istedi. Patates haşlamaya, kıyma çözdürmeye, peynir rendelemeye o kadar üşendim ki o an zeytin ezmesi kavanozu imdadıma yetişti. Ve bu ağızda dağılan, leziz poğaçalar oluştu :)

            Malzemeler:

           200 gr yumuşamış margarin
           1 çay bardağı sıvı yağ
           1 çay bardağı yoğurt
           2 yumurta ( birinin sarısı poğaçaların üzeri için )
           1 kabartma tozu
           1 tatlı kaşığı tuz
           1 tatlı kaşığı şeker
           Aldığı kadar un
           Zeytin ezmesi
           Susam

           Hazırlanışı:

           Margarin, sıvı yağ, yoğurt ve yumurtaları  (1 i tam, 1 inin beyazı) yoğurarak iyice karıştırdım. Üzerine 1 bardak kadar un eleyip, kabartma tozu, şeker ve tuzu ekleyip yoğurmaya devam ettim. Azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurdum. 15 dk dinlendirdim.
           Ben bu hamurla değişik şekillerde poğaçalar yaptım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp çay tabağı boyutunda düzleştirip, ortasına zeytin ezmesi sürüp kapadım (klasik poğaça). Daha büyük bezeler koparıp merdaneyle açıp, üzerine zeytin ezmesi sürüp rulolar yaptım. Bu ruloları 2 parmak kalınlığında dilimledim, ek yerleri altta kalacak şekilde tepsiye dizdim (rulo poğaça). Bir iki tane de fotoğraftaki gibi tekli rulo ve yuvarlak poğaçalar hazırladım. Biraz poğaça şekli deneme çalışması olmuş sanırım :))
          Yağlı kağıt serdiğim tepsiye sıraladım. Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serptim. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Afiyet Olsun :)

Soldaki üçgen hamurun geniş kısmına zeytin ezmesi sürdüm. Rulo yaparak sağdaki şekle getirdim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder