15 Şubat 2013 Cuma

Humus



       Humus  çok sevdiğim mezelerden biridir. Nohudu haşlamak uzun süreceği için konserve nohut kullanarak yapıyorum. Ancak iyi bir humus yapmak için ilk önce nohudun kabuklarını ayıklamak gerekecek. Bunun için bir kaba ( ince süzgeçli kaplar tercihimdir ) nohutları döküp, kabı musluğun altına koyup suyu açıp, nohutları ovuşturarak kabuklarında ayrılmalarını sağladım. Kabuklar su yüzeyine çıktığında işlem tamamlanmış olacaktır :) Ben bu tarifi sürekli takip ettiğim Martha Stewart' dan aldım. Pratik, şık sunumlu ve bir o kadar da lezzetli tarif arayanlara gelsin :) 
      
        Malzemeler:

        2  cup nohut
        1/3 cup taze limon suyu
        1/4 cup tahin
        2-3 diş sarımsak 
        Kırmızı biber, tuz
        Zeytinyağı

        Hazırlanışı:

    
        Zeytinyağı hariç tüm malzemeyi mutfak robotuna koydum ve hiç tane kalmayacak şekilde karıştırdım. Servis tabağına alıp, üzerine zeytinyağı gezdirdim. Servis yapmadan önce tuz kontrolü yapmayı unutmayın :)
( Malzemeleri damak tadınıza göre attırıp, azaltabilirsiniz.) 
        Afiyet olsun :)


      
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder