15 Şubat 2013 Cuma

Zeytinyağlı Lahana Sarması



         Zeytinyağlı lahana sarması da kimsenin hayır diyemeyeceği lezzetlerden biri olsa gerek... Acılısı, baharatlısı, nar ekşilisi nasıl yapılırsa yapılsın harika lezzet :)

        Malzemeler:

        1 orta boy beyaz lahana 
        3 iri kuru soğan 
        1 su bardağı pirinç 
        2,5 su bardağı su
        1 yemek kaşığı domates salçası
        1 tatlı kaşığı acı biber salçası 
        1 çay kaşığı karabiber 
        1 yemek kaşığı dolmalık üzüm
        1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
        1 tatlı kaşığı pul biber 
        2 yemek kaşığı nane 
        2 tane kesme şeker 
        Çeyrek demet maydanoz 
        1/2 limon suyu
        Tuz
        Zeytinyağı

        Hazırlanışı:

        Küp küp doğradığım soğanları, dolmalık fıstık ve şekerle zeytinyağında kısık ateşte sararıncaya kadar kavurdum. Yıkanmış pirinçleri ilave edip kavurmaya devam ettim. Salçalarını ilave ettikten sonra 1 su bardağı sıcak su dökerek kısık ateşte suyunu çekmesini sağladım. Dolmalık üzüm, maydanoz ve baharatlarını ilave edip demlenmeye bıraktım. 
       Ayırıp yıkadığım lahana yapraklarını kaynar suda hafif haşladım. Yumuşayan yaprakları soğuk sudan geçirdim. Lahana yapraklarının içine içten koyarak sigara böreği sarar gibi sardım. Tencereye dizmeden önce dibine damarlı lahana yapraklarını döşedim. Daha sonra dolmaları dizip üzerlerine yarım limon suyu, 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1,5 su bardağı suyu gezdirdim. Üzerine 1 tabak kapatıp, yaklaşık 1 saat pişirdim.
     

    
        

2 yorum:

  1. Nefis nefis nefis görünüyor. Hayatta en sevdiğim şey lahana dolması olsa gerek :)

    Benek

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Benek'ciğim... O zaman biz de bir yemek organizasyon edelim :))

    YanıtlaSil