19 Şubat 2013 Salı

Chocolate Chips Cookie



        Siz de benim gibi Starbucks'da satılan çikolatalı cookielere hayır diyemeyenlerden misiniz? Uzun zamandır evde bu lezzeti yakalamak için tarif arıyordum... Ve sonunda kıvamı, tadı, görünüşü tam istediğim gibi olan tarifi buldum :) Mutlaka deneyin, hem basit hem leziz... Dilerseniz daha küçük yapıp kurabiye olarak, dilerseniz de büyük yapıp cookie olarak servis yapabilirsiniz. Tarif severek takip ettiğim Berrin Gürcan'a ait...

       Malzemeler:

       1 yumurta + 1 yumurta sarısı
       200 gr oda sıcaklığında tereyağı (ben her zaman tarifte yağı azaltırım bunda da 170 gr civarı koydum.)
       1 su bardağı şeker
       3 su bardağı un
       1 su bardağı damla çikolata
       1 vanilya

       Hazırlanışı:

       Tereyağını hafifçe çırptım. Şekeri ilave edip, kremamsı olana kadar çırpmaya devam ettim. Yumurtaları ekledim. Un ve vanilyayı da ekleyip hafifçe çırptım. Son olarak damla çikolatayı da ekleyip hafifçe yoğurdum. Yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak şekil verip ( dilerseniz top halinde dilerseniz düzeltip şekil vererek ) aralıklarla yerleştirdim. Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Hava almayan bir kapta uzun süre muhafaza edilebilir. Ama gerek kalır mı bilmem :) Şimdiden afiyet olsun :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder