30 Temmuz 2013 Salı

Etsiz Patlıcan Tava




       Patlıcanın her yemeği mi lezzetli olur? Ben mi çok seviyorum? Bilemedim. Pratik olduğu kadar, lezzetli olan bu yemeği yanında cacıkla ana yemek olarak ya da ana yemek yanında zeytinyağlı olarak servis yapmak mümkün... Biz çok sevdik, sıra sizde :))

        Malzemeler:

       4 patlıcan
       1 büyük soğan
       1 yemek kaşığı salça ( biber-domates salçası karışık )
       2-3 patates
       3 adet domates
       2 adet yeşil biber
       1 adet kırmızı biber
       4- 5 diş sarımsak
       2 çay kaşığı tuz
       1'er çay kaşığı pul biber ve karabiber
       Yarım çay bardağı zeytinyağı
       1,5 su bardağı su ( domates sulu ise 1 su bardağı su )

       Hazırlanışı:

       Orta boy bir tencereye yarım çay bardağı sıvı yağı koydum. Ocak kısık ateşte iken, küp küp doğradığım soğanı ekleyip, kavurdum. Salçayı ekledim, kokusu çıkana kadar kavurdum. Bundan sonra ekleyeceğim hiç bir malzemeyi karıştırmadan, üst üste dizeceğim. Soğanların üzerine küp küp doğradığım patatesleri yaydım. Patateslerin üzerine kabuklu ve küp doğradığım domateslerin yarısını ve ezilmiş sarımsağın da yarısını ekledim. Üzerine kabuklarını soyup, küp küp doğrayıp tuzlu suda bekletip, yıkadığım patlıcanların tamamını yaydım. Patlıcanların üzerine domateslerin geri kalanını ekledim. İri küp doğradığım biberleri de ekledim. En üste kalan sarımsak ,tuz ve baharatları ekleyip, 1,5 su bardağı su ilave ettim. Kısık ateşte, kapağı kapalı halde hiç karıştırmadan 1- 1,5 saatte pişirdim. Afiyet olsun :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder