30 Temmuz 2013 Salı

İzmir Köfte 1




        Gerçek izmir köfte hangisidir, nedir? Bana göre muamma olsa da, ben bu yemeğin her türlüsüne bayılıyorum. Kendim iki farklı şekilde yapıyorum bu yemeği. İki tarifi de ardarda vereceğim. Ama ilk yazacağım tarif inanılmaz lezzetli, kesinlikle tavsiye ediyorum. Kokusu, tadı daha yoğun, enfes :)) Gelelim ilk izmir köftemizin tarifine....

         Malzemeler: 

         3-4 patates
 
         Köfte için ;
         500-600 gr kıyma
         2 soğan (rendelenmiş)
         2 yumurta
         120 gr ekmek içi ( yarım kaseden fazla )
         1,5-2 tatlı kaşığı tuz
         1'er tatlı kaşığı karabiber ve kimyon
         Yarım demet maydanoz

         Sosu için;
         350 gr doğranmış domates ( 2 adet )
         1 tatlı kaşığı domates salçası
         1 tatlı kaşığı biber salçası
         2 yemek kaşığı zeytinyağı ya da 1 yemek kaşığı tereyağı (ikisinin karışımı da olabilir)
         1 çay kaşığı sirke

         Hazırlanışı:

         Geniş cam bir kaseye yıkayıp, ince ince kıydığım maydanozları, kıymayı, yumurtaları, rendelenmiş soğanı, ekmek içi, tuz, karabiber ve kimyonu ekleyip, iyice yoğurdum. Ve fotoğraftaki gibi şekillendirdim. Yıkayıp, elma dilim doğradığım patatesleri ve şekillendirdiğim köfteleri kızgın yağda kızarttım.
         Sosu için yemeği yapacağım tencereye tereyağı ya da zeytinyağını koydum. Yağın içerisine domates salçasını ekleyip, biraz pişirdim. Ardından biber salçasını da ekleyip, biraz daha pişirdim. Sonra minik minik doğradığım domatesleri ilave ettim. Ocağın altını iyice açıp, kaynamasını bekledim. Kaynayınca sirkeyi ekledim. Altını en kısık ateşe getirdim. Bu aşamada isterseniz sarımsak da ekleyebilirisiniz. Sirkenin kokusu çıkana kadar, çok kısık ateşte pişirdim.
         Kızarttığım köfteleri sosun içine gömdüm. Üzerine patatesleri ekledim. Kısık ateşte 15 dk pişirdim.
         Afiyet olsun :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder