30 Temmuz 2013 Salı

İzmir Köfte 2




      Gelelim ikinci İzmir Köfte tarifimize :))

      Malzemeler:
     
      4 patates
      2-3 yeşil biber
      2 domates

      Köfte için;
      300-400 gr orta yağlı kıyma
      1 kuru soğan
      2-3 dilim ekmek içi
      1 yumurta
      1'er  çay kaşığı karabiber ve kimyon
      1 tatlı kaşığı tuz
      Maydanoz
   
      Sos için;
      1yemek kaşığı domates salçası
      2 kaşık zeytinyağı
      1,5 su bardağı su
      Tuz, karabiber, pul biber

      Hazırlanışı:

      Köfte için gerekli tüm malzemeyi derin cam bir kapta yoğurdum. İnce uzum şekillendirdim. Yarım saat dolapta dinlendirdim. Patatesleri ince elma dilim doğrayıp, kızgın yağda kızarttım. Ardından aynı yağda köfteleri de kızarttım. Altta patates üstte köfte olacak şekilde tencereye dizdim. Ayrı bir tencerede salçayı zeytinyağı ile kavurup, tuz, karabiber ve pul biber ekledim. Suyu da ekleyip bir taşım kaynattım. Bu sosu köfte - patates tenceresine döktüm. En üste uzunlamasına doğradığım biber ve elma dilim halindeki domatesleri dizdim. Kısık ateşte biber ve domatesler yumuşayana kadar pişirdim. Afiyet olsun :)
      Bu yemeği dilerseniz fırında da pişirebilirsiniz. Kızarttığınız köfte ve patatesleri tencere yerine fırın kabına 1 köfte 1 patates olacak şekilde dizip, üzerine sosu döküp, biber ve domatesleri de ekleyip, 180 derecede 15 dk pişirebilirsiniz.



      
  • 300 gram orta yağlı kıyma
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 dilim bayat ekmek
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızıbiber
Diğer Malzemeler:
  • 3 tane patates
  • 2,3 tane domates
  • 4,5 tane sivribiber
  • Tuz
  • YONCA sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı YONCA domates salçası
- See more at: http://www.birseninmutfagi.com/2010/12/izmir-kofte.html#sthash.OXtfQCPV.dp
  • 300 gram orta yağlı kıyma
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 dilim bayat ekmek
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızıbiber
Diğer Malzemeler:
  • 3 tane patates
  • 2,3 tane domates
  • 4,5 tane sivribiber
  • Tuz
  • YONCA sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı YONCA domates salçası
- See more at: http://www.birseninmutfagi.com/2010/12/izmir-kofte.html#sthash.OXtfQCPV.dpuf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder