30 Temmuz 2013 Salı

Zeytinyağlı Taze Fasulye




         Hep diyorum ya tam bir yaz insanıyım... Rengarenk meyveler, taptaze sebzeler beni benden alıyor...Güzel havalarda sebze- meyve pazarlarını gezmeyi o kadar çok seviyorum ki... Koklayarak domates, kırarak taze fasulye almak benim sevdiğim işler :) Kollarım kopar ama uğramadık tezgah bırakmam...
        Tarifini vereceğim yemeği bazıları kavurarak yaparken, bazıları ise her şeyini çiğden koyarak pişirmeyi tercih eder. Ben iki şekilde de denedim ancak çiğden yapılanı daha çok sevdim. Daha taze taze, daha mis kokulu geliyor bana :)) Şu an yazarken bile canım istedi, yanında buz gibi karpuzla yesem mi acaba? :))

          Malzemeler:

          Yarım kilo taze fasulye
          2 kuru soğan
          3 domates
          1 tatlı kaşığı dolusu tuz
          2 kesme şeker
          Çeyrek çay bardağı zeytinyağı
         
         Hazırlanışı:

         Fasulyelerin kılçıklarını ayıkladım ve yıkadım. İsterseniz enlemesine 2'ye bölebilir, isterseniz de uzunlamasına 2'ye kesip, sonra da enlemesine 2'ye bölebilirsiniz. Soğanları yemeklik doğradım, domateslerin kabuklarını soyup, yemeklik doğrayıp soğanların içine ekledim. Tuzunu da ekleyip, karıştırdım. Fasulyeleri tencereye koydum ve harçla birlikte iyice harmanladım. En sonunda zeytinyağını ve kesme şekerleri ekleyip, orta harlı ateşte kaynayana kadar pişmeye bıraktım. Kaynamaya başlayınca en kısık ateşe aldım. Fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirdim. Ben ayrıca su eklemiyorum. Afiyet olsun :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder