14 Temmuz 2013 Pazar

Kiraz Reçeli




        Yaz meyvelerine olan düşkünlüğümü beni tanıyanlar bilir... Meyvelerin çeşitliliği, tazeliği, renkleri, her birinin ayrı ayrı muhteşem lezzeti ve sağlık için faydaları... Yazın bize armağanı olan tüm meyveleri her gece tüketmenin yanı sıra reçellerini de yapmayı unutmadım ve kiraz reçeli ile başladım. Tarif için halamın kızı Canım İpek'ime çok teşekkürler...

       Malzemeler:

       1 kilo kiraz
       4 su bardağı şeker
      1/2 su bardağı su
       2 paket toz vanilya
      1/2 limonun suyu

       Hazırlanışı:

       Kirazların saplarını ayıklayıp, kirazları güzelce yıkadım. Çekirdek çıkarma aleti (ya da çengelli iğne) yardımıyla çekirdeklerini ayıkladım. Bir tencereye şeker ve suyu koyup, kısık ateşte şekeri eritip, kaynattım. Kaynayan şekerli suya kirazları ekledim. Üst yüzeye toplanan köpüğü kaşık yardımıyla alıp, attım. Vanilyaları ekledim. Reçeli koyulaşana kadar kaynattım. Koyulaşınca limonu ekleyip, karıştırıp, 5 dk daha kaynatıp, ocaktan aldım. Sıcakken cam kavanozlara döküp, soğuyunca kapağını kapattım. Bu tarif ile 4 küçük kavanoz reçel elde ettim. Reçelleri serin yerde muhafaza etmeyi unutmayalım.
      Afiyet olsun :)




       

2 yorum:

  1. En kisa zamanda deneyecegim, harika gözüküyor. Icinde vanilya olan tarife rastlamamistim hic, elinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, sevgilerle...

    YanıtlaSil