7 Temmuz 2013 Pazar

Buğdaylı Kuzu Gerdan




       Eşimin deyimiyle buğday yatağında soslu kuzu gerdan :)) Kuzu etini kokusundan dolayı tercih etmesek de bu pratik yemeği çok seviyoruz kuzudan ziyade döner tadında ve kokusuz... Kuzu etini sevmeyenlerin bile seveceği bir yemek olmasının yanında harika bir davet yemeği de olabilir...

       Malzemeler:

       1 kilo kuzu gerdan
       2 su bardağı buğday
       2 soğan
       2 yeşil biber
       3 domates
       1 kırmızı biber ( evde olmadığı için ekleyemedim)
       2 çorba kaşığı zeytinyağı ve çok az tereyağ
       Tuz, karabiber, kekik, su

       Hazırlanışı:

       Buğdayın üzerine su koyup 1,5 saat beklettim. Suyunu süzdükten sonra tencereye alıp, üzerine su ve tuz ekleyip, haşladım ve süzdüm. Kuzu gerdanı da başka bir tencerede haşladım. Etler haşlanınca süzdüm ve soğuyunca etleri kemiklerinden ayırdım. Soğanları, yeşil biberleri, kırmızı biberi ve domatesleri küçük küçük doğradım. Tavaya az zeytinyağı koyup soğanı, biberleri ilave edip, soteledim. Sebzeler kendini bırakınca domatesleri ekleyip, sotelemeye devam ettim. Didiklediğim etleri de ilave ederek karıştırdım. Tuz, karabiber ve kekiği ekleyip kısık ateşte kapağını kapatıp kendi suyunu çekene kadar pişirdim. Haşladığım bulguru az tereyağı ile çevirip üzerini etli karışım ile kapadım.Afiyet olsun :)














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder