14 Temmuz 2013 Pazar

Fırında Top Köfte



  
         Yemeklerimi yağda kızartmak yerine çoğunlukla daha sağlıklı olduğu için fırında yaptığımdan bahsetmiştim. Bu pratik köfteleri isteğinize göre sıcak ya da soğuk servis edebilirsiniz. Önceden hazırlayıp buzdolabı poşetlerinde derin dondurucuda saklayıp, yapmak istediğinizde çözünmesini beklemeden direk fırına atabilirsiniz.

         Malzemeler:
 
        500 gr orta yağlı dana kıyma
        1 orta kuru soğan
        1-2 diş sarımsak
        1 çay bardağı galeta unu veya kuru ekmek içi (bayatlamış ekmeklerinizi rondoda çekip buzlukta saklayıp, gerektiğinde kullanabilirsiniz.)
        2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
        1 yumurta
        1 tatlı kaşığı kekik
        1 çay kaşığı kimyon
        1 çay kaşığı yeni bahar
        1 tatlı kaşığı pul kırmızı biber
        1 tatlı kaşığı tuz
        1 çay kaşığı karabiber

        Hazırlanışı:

        Soğanı rendeledim. Derin bir cam kaba kıyma, rendelenmiş soğan, ezilmiş sarımsak ve galeta ununu ekleyip, yoğurdum. Üzerine yumurtayı kırarak, yumurta kıymaya yedirilinceye kadar yoğurdum. Tüm baharatları ekleyip yoğurmaya devam ettim. Son olarak zeytinyağını da ekleyerek biraz daha yoğurdum.
Eğer köfte çok kuru olursa, üzerine azar azar en fazla yarım çay bardağı kadar olacak şekilde su ekleyip yoğurabilirsiniz. Köfteyi yuvarlamadan önce yarım saat dinlendirdim. Daha sonra ceviz kadar toplar yapıp, fırın kağıdı serdiğim tepsiye dizdim. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında dışı kızarana kadar pişirdim. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder