30 Temmuz 2013 Salı

Peynirli Tuzlu Muffin




        Tek kişilik sunumların her zaman daha şık olduğunu düşünmüşümdür. Ben bu kalıplarda kek, börek hatta omlet bile yaptım. Tarifini vereceğim peynirli muffini yanında 1 fincan çayla sıcak sıcak öneriyorum. Ben peynirli yaptım. Dilerseniz zeytin, kurutulmuş domates, taze soğan da ekleyebilirsiniz.

        Malzemeler:

        3 adet yumurta
        2 çay bardağı yoğurt
        1 çay bardağından 1 parmak eksik zeytinyağı
        250 gr beyaz peynir
        1 paket kabartma tozu
        Maydanoz
        2,5-3 su bardağı un
        Tuz

       Hazırlanışı:

       Yumurtaları mikserle köpürünceye kadar çırptım. Sıvı yağ ve yoğurdu da ekleyip çırpmaya devam ettim. İnce kıydığım maydanozları ve ufaladığım peyniri harca ilave edip, karıştırdım. Un ve kabartma tozunu ekleyip, çırptım. Tuzu ekledim, ancak peynirin tuzluluk oranına göre kontrol ederek koymakta fayda var. Yemek kaşığı yardımıyla muffin kalıplarına 1 parmak boşluk kalacak şekilde harcımı paylaştırdım. Üzerlerine susam ve çörek otu serptim. Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Kürdan kontrolü ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Afiyet olsun :)




  
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder