28 Temmuz 2013 Pazar

Fırında Bulgurlu Pazı



        Ramazan dolayısıyla yemek dergileri her zamankinden daha çok mu tarif içeriyor ya da bana mı öyle geldi karar veremedim :) Ama ben bu ay ki dergileri çok sevdim... Dergilerin içinden çıkan Reis bakliyat markasının hazırladığı küçük kitapçıklarda da denenesi tarif çok, ben bulgurlu pazıyı deneyerek başladım. Ve iyi ki denemişim dedim. Bu güzel tarifi sizlerle paylaşmasam olmazdı. Şimdiden afiyet olsun :)

       Malzemeler:

       1 su bardağı pilavlık bulgur
       2 soğan
       2 diş sarımsak
       1 demet pazı
       1 çorba kaşığı tereyağı ( ben 3 çorba kaşığı zeytinyağı kullandım )
       400 gr kıyma
       1 tatlı kaşığı biber salçası
       1 tatlı kaşığı domates salçası
       1 limonun suyu ( ben yarım limon suyu kullandım )
       Yarımşar demet maydanoz ve dereotu
       2 su bardağı + 1 çay bardağı su
       Tuz, kimyon, karabiber, nane ve pul biber

       Hazırlanışı:

       Pazıyı güzelce yıkadım ve kaynar suda 5 dk haşladım. Yemeklik doğradığım soğanı zeytinyağında, kısık ateşte 1-2 dakika soteleyip, kıymayı ekledim. Kıyma suyunu salıp yeniden çekene kadar sotelemeye devam ettim. Kıyma suyunu çekince 2 dk daha kavurdum. Domates ve biber salçası, dövülmüş sarımsak ve limon suyunu ekledim.1-2 dk daha çevirdikten sonra tüm baharatları katıp, karıştırdım. Yıkanmış bulgur ve 1 çay bardağı suyu da ekledikten sonra tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim. Suyunu çektikten sonra kıyılmış dereotu ve maydanozu ekleyip karıştırdım. 
      Kare borcama 1 kat bulgurlu karışım koyup, üzerini pazı yaprakları ile kapadım. Bulgurlu harç ve pazı bitene kadar aynı işlemi tekrarladım. En üstü pazı ile kapadım. 2 su bardağı sıcak suyu ekledim.Yağlı kağıdı ıslatıp, sıkıp, bulgurlu pazının üzerini örttüm. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30 dk pişirdim. Dilimleyerek servis yaptım. Afiyet olsun :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder