28 Temmuz 2013 Pazar

Taze Fasulyeli Pirinç Pilavı



       Pilava karşı koyamayan biri olarak yine Reis markasının dergisinde gördüğüm bu tarifi hemen denedim. Değişik bir tat, ben sevdim :)) Yanına yoğurdun çok yakışacağını düşünüyorum. Şimdiden afiyet olsun...

       Malzemeler:

       1 su bardağı baldo pirinç
       100 gr. taze fasulye
       1 er adet kırmızı ve yeşil biber ( kırmızı biberim o sırada olmadığı için eklemedim )
       1 yemek kaşığı tereyağı
       Yarımşar demet maydanoz ve dereotu ( Misafirim sevmediği için eklemedim. Ama kesin çok yakışırdı. )
       3 su bardağı su ( ben 3 su bardağından 1 parmak eksik su ekledim )
       Tuz

       Hazırlanışı:

       Pirinci tuzlu sıcak suda 15 dk beklettim. Süzdükten sonra berrak su elde edene kadar yıkadım. Ayıklanmış taze fasulyeyi yarı yarıya pişecek kadar haşladım. Suyunu süzüp verev doğradım. Eritilmiş tereyağında fasulyeyi soteledim. Küp doğranmış biberleri de ekleyerek, sotelemeye devam ettim. 3 su bardağından 1 parmak eksik sıcak su ekleyip, kaynattım. Tuz ve pirinci ekledim. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim. Ocağın altını kapatıp, kıyılmış maydanoz ve dereotu ekledim. Pilavı karıştırıp, kapağını kapatarak, 15 dk demlenmeye bıraktım. Afiyet olsun :)
     








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder