14 Temmuz 2013 Pazar

Elma Dolgulu Tarçınlı Muffin




          Sadece kek tariflerinden oluşan bir blog açmak lazım. Sonu gelmeyen tarifler var :) Yazları yanında buz gibi ev yapımı naneli limonata ile hayır diyemedeğim lezzettir kek...
          Geçen gün Mudo'dan aldığım muffin kapları derin olduğundan dolgulu kek için şahane olacağını düşünüp, çok sevdiğim elma dolgulu keki yapmaya karar verdim. Ancak siz yaparken bildiğimiz tekli kapları kullanın, çünkü bunlardan çıkartması çok zor.. Sevmedim ben bu kalıpları :(

           Malzemeler:

          100 gr tereyağı veya ½ su bardağı sıvıyağ ( benim tercihim sıvıyağ)
          2 yumurta
          1 su bardağından biraz az şeker
          1 su bardağı süt
          2 su bardağı un
          1 paket kabartma tozu
          1 paket vanilya
          1 çay kaşığı tarçın

          Dolgu için ;

          2 elma
          1 yemek kaşığı tereyağ
          2 yemek kaşığı şeker
          2 çay kaşığı tarçın
          1 limon kabuğu rendesi
          1 tutam tuz

         Hazırlanışı:

         Dolgu için ; Elmaları küp küp doğrayıp, tereyağı ve şekerle biraz kavurdum. Elmalar biraz yumuşadığında tarçını ekleyip, ocaktan aldım.

         Muffin için ; Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırptım. Erimiş tereyağını veya sıvıyağı, sütü ekleyip kaşıkla karıştırdım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı, tuzu ve rendelenmiş limonu ayrı bir kapta karıştırdım. Bu karışımı da diğer karışıma ekleyip, kaşıkla karıştırdım. Muffin kaplarına yarısına kadar bu karışımdan, ortasına elma dolgusu, üstüne de yine kek karışımından doldurdum. Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder