14 Temmuz 2013 Pazar

Bademli Cevizli Ev Baklavası




         Bu leziz baklavayı annemin doğum gününde yapmıştım. Bildiğimiz baklavalardan farklı bir lezzeti var, zaten içerik de bambaşka :)) Tarif severek takip ettiğim Arda Türkmen'e ait, kendisine bu harika lezzet için teşekkür etmeliyiz... Hem pratik, hem de leziz :)) Bence denemeden geçmemeniz gereken bir tarif...

         Malzemeler:
     
         Baklava için;

         40 adet baklava yufkası
        180 gr. tereyağı
        150 gr. badem
        250 gr. ceviz
        150 gr. toz şeker (6-7 yemek kaşığı)
        2 çay kaşığı tarçın

        Şurup için;

        270 gr. tozşeker (1,5 bardak)
        250 ml. su
        100 gr. bal ( ben bal koymadım )
        1,5 yemek kaşığı limon suyu
        1/2 çay kaşığı tarçın veya 1 çubuk tarçın  ( çubuk tarçın kullandım )

       Hazırlanışı:

       Şurubu hazırlamak için, bir sos tenceresine şekeri, suyu ve tarçını koyup orta ateşte şeker eriyene kadar karıştırıp, kaynamaya bıraktım. Kaynamaya başlayınca limon suyu ve balı ekledim. Ateşin altını kıstım. Arada bir karıştırarak yaklaşık 10 dakika pişirdim. Daha sonra ateşten alıp, oda sıcaklığına gelmesi için soğumaya bıraktım.
       Bademi ve cevizi bir tavada kavurdum. Kavurduktan sonra biraz soğutup, bıçak yardımıyla küçük parçalara böldüm. ( rondodan da geçirebilirsiniz, ama toz haline gelmeyecek, dişe gelir parçalar olmalı ) Daha sonra badem ve cevizleri bir kaba alıp şekeri ve tarçını ekleyip, harmanladım.
      Ayrı bir tencerede tereyağını erittim. Fırını 175 dereceye ayarladım.
      Sonra baklava yufkalarını tezgahın üzerine yaydım. Kelepçeli yuvarlak bir kek kalıbının tabanını tezgah üzerine serdiğim yufkaların üzerine koyup, yufkaları kenarlarından bıçak yardımıyla parçalamadan kestim. Kelepçeli kalıbın kenarlarını iyice yağladım. Kalıbın çapına göre yağlı kağıttan bir daire kesip, kalıbın altına oturttum.
       Kalıbın altına yuvarlak kestiğiniz yufkaların 16 tanesini, her birinin arasına fırça yardımıyla tereyağı sürerek, üst üste dizdim. Böylelikle kalıpta 16 adet yağlanmış yufka yaprağı oldu. Badem ve ceviz karışımının 3′te birini bu 16 yufkanın üzerine serptim. Sonra 8 kat yufkayı yine aralarına tereyağı sürerek ceviz ve bademlerin üstüne kat kat dizdim. Ve bu 8 kat yufkanın üzerine yine ceviz ve badem serptim. Daha sonra 8 adet yufkayı da son serptiğim kuru yemişlerin üstüne yine aralarını yağlayarak dizdim. Ve yine en üste kuru yemiş serptim. Son kalan 8 yufkamı da her birinin arasını yağlayarak üst üste dizdim. Yufkanın en üstüne de yağ sürdüm. Böylelikle 40 adet yufka kullanmış oldum.
      Küçük bir bıçak yardımıyla yufkayı havuç dilimlere böldüm. Bıçağı birkaç kat aşağıya kadar götürüp, ancak en dibe kadar kesmemeye dikkat edin. Bu işlemi yufkalar şurubu daha iyi çeksin ve piştikten sonra daha kolay kesilsin diye yapıyoruz.
      Önceden ısıttığım fırında 1 saate yakın yufkalar kabarana ve üzeri altın rengi olana kadar pişirdim.
Piştikten sonra sıcak baklavalara, önceden hazırladığım soğuk şurubu döktüm.
     Yufkalar şurubu iyice çekip soğuyana kadar yaklaşık 1 saat beklettim. Soğuduktan sonra kelepçeyi açarak kalıptan aldım. Altında yağlı kağıt kalmamasına dikkat edin. Dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun :)
 




        Şerbet döküldükten sonra ki fotoğrafı çekmeyi atlamışım, ve o gün hızla tükendiğinden dilim fotoğrafım da yok :((

2 yorum:

  1. Bu tarıfı Arda Bey'den de dınlemıstım ama sıze de tebrıkler, cok guzel anlatmıssınız. En kısa zamanda tarıfınıze uygun olarak hayata gecırmeye calısacagım. Umarım sızınkı kadar basarılı olur. Sevgıler, Esra.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Esra Hanım. Çok güzel yapacağınızdan eminim, adı baklava olsa da bence klasiğin ötesinde bir lezzet. Sevgilerle...

    YanıtlaSil