7 Temmuz 2013 Pazar

Zeytinyağlı Taze Barbunya




         Zeytinyağlı yemekler olmazsa olmasımdır. Mevsim yaz ise öğlenleri 1 tabak zeytinyağlı ve 1 dilim karpuz benim için hayattır :)) Zeytinyağlı barbunyayı her yediğimde canım anneannem gelir aklıma, O'nun gibi yapanına henüz denk gelmedim :) Ve bence zeytinyağlı yemekler 1 gün dolapta bekleyince çok daha güzel oluyor...
        Gelelim tarife ;

        Malzemeler:

        500 gr taze barbunya
        1 adet soğan
        1 adet havuç
        1 yeşil biber
        2 domates
        2-3 diş sarımsak
        Yarım çay bardağı zeytinyağı
        1 yemek kaşığı  domates salçası
        1 tatlı kaşığı tuz
        2 küp şeker ( şekerlerim normalden küçüktü )
        Maydanoz

        Hazırlanışı:

     Barbunyaları ayıklayıp, yıkadıktan sonra üzerini geçecek kadar su ilave ederek 5 dakika haşladım. Barbunyaları süzüp beklemeye aldım. Daha sonra tencereye zeytinyağını koyup, yemeklik doğradığım soğanı, küp küp doğradığım havuç ve biberi, küçük küçük doğradığım sarımsakları ekleyip 2 dakika kavurdum. Üzerine yarım çay bardağı sıcak su ile karıştırdığım salçayı ilave ederek 1 dakika daha kavurdum. Tüm malzemeler karışınca barbunya, tuz ve şekeri ekleyip karıştırdım. Küp küp doğranan domatesleri de ilave edip, barbunyanın üzerini geçecek kadar su ekleyip, kapağı kapalı şekilde kısık ateşte pişirmeye bıraktım. Soğuduktan sonra üzerini maydanoz ile süsleyip servis yaptım. Soğurken bir miktar suyu içine çekeceği için, ocaktan alırken biraz sulu olması gerektiğini unutmayalım. Suyu azalıp, barbunyalar hala pişmemiş olursa sıcak su eklemenizde zarar yoktur. Sonuç şahane, afiyet olsun :)) 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder