4 Ağustos 2013 Pazar

Patlıcan Musakka




       Patlıcan ya çok sevilirmiş ya da hiç sevilmezmiş :) Ne kadar doğrudur bilemem ama ben çok sevenlerdenim. Her türlüsünü severek yapıp, afiyetle yiyenlerdeniz... Pazarda köy patlıcanlarını görünce evde patlıcan olmasına rağmen dayanamayıp aldım ve bu pratik yemeği iftara yetiştirdim. Gelelim tarifimize :))

       Malzemeler:

       200 gr kıyma
       3  patlıcan
       2 çarliston biber
       1-2 domates
       1 soğan
       2 yemek kaşığı salça ( domates+biber karışımı )
       Tuz, karabiber
       Maydanoz
       Kızartmak için sıvı yağ

       Hazırlanışı:

       Patlıcanları yıkayıp, alacalı şekilde kabuklarını kestim. Uzunlamasına dörde böldükten sonra küp küp
doğradım. Acısı çıksın diye tuzlu suda beklettim. Çıkan kararmış suyunu döküp, patlıcanları tekrar bol su ile yıkadım, kuruladım. Tavaya ayçiçek yağı ekleyip, kızdırdım ve patlıcanları kızarttım.
       Yemeği yapacağım tencereye kıymayı koyup, suyunu salıp çekene kadar kavurdum. Soğanları ve biberleri küp küp doğrayıp kıymaya ekleyip, kavurdum. Daha sonra salça ve domatesleri ilave edip, kavurmaya devam ettim. Baharatları ve patlıcanı da ekleyip, bir kere karıştırdım. 1 su bardağı kadar sıcak su ekleyip, kısık ateşte 15 dk pişirdim. ( Çok  karıştırmadan pişirmek gerekiyor. ) Piştikten sonra maydanozla süsleyip, servis yaptım. Afiyet olsun :)






        Ben çok pide yememe adına servisimi susuz yapmaya çalıştım, isterseniz suyundan da koyup servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder