4 Ağustos 2013 Pazar

Doyuran Pasta



       Adını içeriğinin doyurucu olması sebebiyle alan bu pasta İzmir Pastası olarak da bilinir. İstanbul'da pastanelerde arada karşıma çıksa da,  İzmir' de hemen hemen tüm pastanelerde bulunur. Pastaneler tam olarak nasıl yapar bilemem ama evde olan her malzeme ile karıştırmayı seviyorum. Evimize gelen herkesin bayılarak yediği bu pasta tarifini evde artan kek, kuru yemiş ve bisküvileri değerlendirmek için internette tarif bakınırken keşfedip, kendimize göre şekillendirdim. Şimdi de bu tarif için kek yapar duruma geldim :)

       Malzemeler:
 
      1 adet dilediğiniz kek ( evde artan kekler de olabilir, markette satılan baton kekle de olabilir.)
      1 ya da 2 kutu Tikveşli krema ( Kekin çok ya da az olmasına göre değişiklik gösterir. Önce 1 kutuyu döküp, diğer tüm malzemeleri ekleyip yoğunluğuna göre krema ekleyebilirsiniz.)
      2 yemek kaşığı nutella ( sarelle)
      1 yemek kaşığı kakao
      Göz kararı ceviz, badem, tuzsuz antep fıstık, fındık, damla çikolata ( genelde rondodan geçirdiğim fındık, ceviz ve badem kullanıyorum.)
      Oreo (negro) bisküvi ( az da olsa ekliyorum.)
      Kayısı, incir, kuş üzümü, portakal kabuğu rendesi ( ben kek de kurutulmuş meyve sevmediğim için hiçbirini kullanmıyorum.)
      Üzeri için; Dr.Oetker glazür veya benmari usulü erimiş çikolata ( ben genelde yapmıyorum.)
                      Hindistan cevizi, toz fındık ya da fıstık

      Hazırlanışı:
   
      Kek, nutella, kakao ve kremayı yoğurdum. Sevdiğim kuru yemişleri ve küçük parçalara ayırdığım oreoyu  ekledim. İsterseniz bu aşamada kurutulmuş meyvelerinizi de ekleyebilirsiniz. ( ekleyeceğiniz kuru yemiş ve kuru meyveler tamamen damak zevkinize göre şekillenmeli.) Karışımı folyo ile rulo yapıp, en az 6 saat buzlukta beklettim. Servis yapacağım zaman buzluktan çıkarıp, dilimledim. Üzerlerini isteğe göre glazür, erimiş çikolata ya da hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz. Yanına kaymaklı dondurma çok yakışıyor. Afiyet olsun :)



      
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder