27 Ağustos 2013 Salı

Kıymalı Poğaça



       Poğaça hamuru olarak en beğendiğim tarif bu olsa gerek... İç harcını nasıl isterseniz hazırlayabilirsiniz, illa kıymalı olması gerekmiyor. Ben aynı hamuru kullanarak kıymalı-patatesli, kıymalı-biberli, peynirli, patatesli hepsini denedim. Hepsi çok güzel oluyor. Dilerseniz fazlaca yapıp, pişirip buzluğa koyabilirsiniz. Ben peynirli yaptığım poğaçalarda denedim. Kullanmadan 2 saat önce çıkarın, kendi kendine çözünsün. Çözününce 100 dereceye ayarlı fırında ısıtın. Isıttıktan sonra yumuşacık, yeni yapılmış gibi poğaçalarınız olacak. Gelelim tarifimize :)
       Malzemeler: 
 

      Hamuru için;

      2 yumurta ( yumurtanın birinin sarısını fırına koymadan önce poğaçaların üzerlerine sürmek için ayrın)
      1 su bardağı yoğurt
      1/2 su bardağı riviera zeytinyağı
      2 pkt kabartma tozu
      1,5 çay kaşığı tuz
      Aldığı kadar un

      İçi  için;

      200 gr kıyma
      1 soğan
      1 kırmızı biber
      1-2 çarliston biber
      Karabiber
      Pul biber
      Tuz

      Üzeri için;

      1 yumurta sarısı
      1 yemek kaşığı zeytinyağı
 
      Hazırlanışı:

      İç harcını hazırlayarak başladım. Kıymayı suyunu salıp, çekene kadar kavurdum. Ardından küçük küçük doğradığım soğanları, biberleri ve baharatları ekleyip, kavurdum.
     Yumurtaları çırptım. Sırasıyla yoğurdu, sıvı yağı ekledim. Tuz, un ve kabartma tozlarını eleyerek ekledim. Kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar elenmiş un ekledim. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp merdane ile açtım. İçine harcı koyup, kapatıp, yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. Üzerine yumurta sarısı-yağ karışımını sürüp, 190 dereceye ayarlı fırında kızarana kadar pişirdim. Afiyet olsun :)






2 yorum:

  1. merhaba benim poçalarım yumuşak olmuyor sence nedendir ? Eline sağlık bu arada çok başarılı

    YanıtlaSil
  2. Yumuşak poğaçalar için;
    1.) Un miktarı çok önemli, un koymayı yumuşacık bir hamur elde ettiğimiz anda bırakmak gerekiyor. Bir başka deyişle hamuru elden kolayca toparladığımız anda unu keserseniz daha yumuşak olur. Tariflere un miktarı yazamıyorum. Çünkü kullanılan yoğurdun ne kadar sulu olduğuna ve kullanılan bardak ölçülerine bağlı olarak herkeste değişiklik gösterecektir.
    2.) Unu tüm hamur işlerine eleyerek koymalıyız.
    3.) Poğaça hamurunu yumuşacık olana kadar yoğururum ben.
    4.) Son olarak vaktim varsa biraz da dinlendiririm. Benim püf noktalarım bu kadar.
    Bu arada bazı kişiler yumuşak poğaça margarinle olur. Zeytinyağ ya da sıvıyağ sertleştirir derler. Ama ben margarini özellikle gerekmiyorsa kullanmayı hiç tercih etmedim.
    Tekrardan teşekkürler, kolay gelsin size de. Yapacağınızdan eminim :))

    YanıtlaSil