27 Ağustos 2013 Salı

Taze Soğanlı, Peynirli Poğaça



       Mis gibi Pazar gününe yakışan yumuşacık, leziz mi leziz poğaçalar :) Taze soğan ve peynirle birleşince enfes oldu :)

       Malzemeler:

       Hamuru İçin;
  
       3 su bardağı un
       1 su bardağından iki parmak eksik süt
       1/2 çay bardağı riviera zeytinyağı
       1 paket kabartma tozu
       Tuz      

       İçi için;

       4 taze soğan
       Taze kaşar rendesi
       Beyaz peynir

       Üzeri için;

       1 yumurta sarısı
       Kırmızı toz biber
   
       Hazırlanışı:

       Hamuru için gerekli malzemeleri karıştırıp, yoğurdum. Hamuru 20 dk dinlendirdim. Bu arada sıvı yağda taze soğanları çok az soteledim. Soğanları ocaktan alıp, peynirleri de ekleyip, iç harcı hazırladım. Dinlendirdiğim hamuru merdane yardımıyla milföy hamuru kalınlığında açıp,  pizza dilimi şeklinde üçgenler kestim. Hazırladığım iç harcı uzun kısmına koyup, rulo şeklinde sardım. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, toz kırmızı biber serptim. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim. ( Denemek için bazılarını da poğaça şeklinde yaptım. ) Afiyet olsun :)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder