27 Ağustos 2013 Salı

Tobleronelu Fındıklı Kek




       Herkesle özdeşleşmiş çikolatalar vardır ya benim için de toblerone onlardan biridir. Dergide okur okumaz yapmalıyım dediğim kek çok sevdiğim çikolata ile buluşmuştu. Ve sonuç efsaneydi :)

       Malzemeler:

       3 yumurta
       2 su bardağı şeker
       1 su bardağı sıvı yağ
       1 su bardağı yoğurt
       1 su bardağı iri çekilmiş fındık
       1 paket kabartma tozu
       1 çay kaşığı karbonat
       Aldığı kadar un

       Hazırlanışı:

       İlk önce yumurta ve şekeri mikserle beş dakika kadar çırptım. Daha sonra sıvı yağ ve yoğurdu ekleyip biraz daha çırptım. Artık mikserle işimiz bitti. Kabartma tozu, karbonat ve unu eleyerek ekleyip, kaşıkla karıştırdım. Unu azar azar, çok fazla akışkan olmayacak bir kıvam elde edene kadar ekledim. Son olarak küçük parçalara ayırdığım tobleroneları ve çekilmiş fındıkları da ekleyip yine kaşıkla karıştırdım. Yağlayıp, unladığım kek kalıbına harcı döktüm. Önceden 165-170 dereceye ısıtılmış fırında kürdan testini geçene kadar pişirdim. Afiyet olsun :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder