27 Ağustos 2013 Salı

Elmalı Tarçınlı Muffin



       Bu aralar her güne başka bir muffin yapıyorum. Yapması en pratik olan yiyecek kek olsa gerek :) Bu mis kokulu muffinleri kahvaltıya gelen misafirlerim için hazırladım. Kahvaltı sonrası keyif çayıyla çok başarılı bir seçim olmuştu... Eve sinen elma ve tarçın kokusunu ise anlatmama gerek yok sanırım :) Bence elma ve tarçın ayrılmaz ikili :) 
       Malzemeler:

       1/2 su bardağı sıvıyağ
       2 yumurta
       3/4 su bardağı şeker
       1 su bardağı süt
       2 su bardağı un
       1 paket kabartma tozu
       1 paket vanilya
       1 limon kabuğu rendesi
       1 tutam tuz 
       2 elma
       2 çay kaşığı tarçın

       Hazırlanışı:


       Şeker ve yumurtaları iyice çırptım. Sıvıyağ ve sütü ekleyip, çırpmaya devam ettim. Sıvı malzemeler bitince mikserle işim bitti. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı, tarçını ve tuzu eleyerek karışıma ekleyip, kaşıkla karıştırıp yedirdim. Son olarak rendelenmiş limon kabuklarını, küp küp doğradığım elmaları ekledim ve kaşıkla karıştırdım. Hazırladığım harcı muffin kalıplarına bir parmak boşluk bırakarak paylaştırdım. önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdim. Kürdan imtihanından geçince pişmiş demektir :) Afiyet olsun...












    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder