27 Ağustos 2013 Salı

Şerbet-i Sütlü ( sünger tatlısı )



      Ramazan ayında aldığım bir dergi ekinde okuduğum bu tatlıyı, misafirlerime iftar yemeği sonrasına yapmıştım. Hafif bir tatlı olmasının yanında lezzeti de bir o kadar güzel olmuştu... Sürekli yapacağım tatlılar arasına eklendi bile. Sunum fotoğrafı çekmeyi misafirlerim varken atladım. Şimdilik tepsi fotoğrafları var. Sonradan şık sunumlu fotoğraflarını da ekleyeceğim. Tarifte üzerine sade krem şanti sürüp, fıstıkla süslemişlerdi.. Ben sade krem şantinin tadını sevmediğimden üzeri için çikolatalı krem şanti hazırlayıp, nutella ile karıştırdım. Hindistan cevizi ile de süsledim. Gelelim tarifimize :)
   
      Malzemeler:

      Keki için;

      4 Tepeleme yemek kaşığı şeker
      4 Tepeleme yemek kaşığı un
      4 Tepeleme yemek kaşığı irmik
      4 Yumurta
      1 paket vanilya
      1 paket kabartma tozu
      1 Tatlı kaşığı limon suyu  

      Şerbeti için;

      4 su bardağı süt
      1 su bardağı şeker

      Üzeri için;

      1 su bardağı soğuk süt
      1 pkt çikolatalı krem şanti
      1 yemek kaşığı nutella

      Hazırlanışı:

      Şeker ve yumurtaları çırptım. Diğer kek malzemelerini de ekleyip karıştırdım ve az yağlanmış kare borcama döktüm. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim.
      Kek pişerken şerbeti hazırladım. 1 bardak şekeri, 1 bardak sütün içinde ısıtarak (kaynatmadan) erittim. Şeker eridikten sonra 3 su bardağı sütü de soğuk olarak ilave ettim. Kek fırından çıkar çıkmaz, soğuk şerbeti üzerine döktüm. Kek sıcak, şerbet soğuk olacak. 3-4 dakika içinde kek bütün sütü çekiyor ama yerken ya da kestiğinizde sütü hissediyorsunuz. Üzeri için, 1 su bardağı sütle hazırladığım çikolatalı krem şantiye nutella ekledim. Ve üzerine sürdüm. Son olarak da hindistan cevizi ile süsledim. Ben sıcakken de, soğukken de çok beğendim. Dilerseniz dondurma ya da kaymakla da servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder