3 Ekim 2013 Perşembe

Zeytinyağlı Kabak Yemeği ( Hoş bir kabak yemeği )




        Kabak salatasıyla, mücveriyle, kızartmasıyla, zeytinyağlısıyla en sevdiğim sebzeler arasında ilk sıralarda olabilir. Gerçekten çok pratik, çok hafif ve çok ama çok lezzetli bir tarif. Tarif Gülriz Sururi'nin kitabında Hoş Bir Kabak Yemeği adıyla bulunuyor. Gerçekten adı gibi hoş bir tarif :) Tarifin orijinali aşağıda, biz 2 kişi olduğumuz için tarifte ki malzemeleri yarıya bölüp yaptım.

        Malzemeler:

        1 kilo kabak
        3 soğan
        7-8 diş sarımsak
        2 domates
        Dereotu
        Tuz
        Zeytinyağı
 
       Hazırlanışı:

       Soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp, tencerenin dibine dizdim. Domatesleri de dilimleyip, üzerine dizdim. Kabakları uzunlamasına 2 ye böldüm, sonrasında da 2 parmak kalınlığında doğrayıp, en üste de kabakları dizdim. Üzerlerine tuz, 7 diş sarımsak ve zeytinyağı ekledim. Kısık ateşte hiç su eklemeden pişirdim. Servis yaparken de üzerine bol dereotu serptim. Afiyet olsun :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder