9 Ekim 2013 Çarşamba

Dana Kavurma & Domatesli Şehriye Pilavı




         Kurban Bayramı yaklaşırken, kavurma tarifi vermezsem olmazdı. Ben sadece et ve baharatlarla yapılan kavurmadan daha fazla seviyorum bu tarifi. Yanında da mis gibi pilav, yeme de yanında yat :) Biz 2 kişi olduğumuz için tarifi az malzeme ile veriyorum. Bayramda malzemeleri çarpı 3 yapmak lazım :)

         Malzemeler:

         600 gr dana eti ( kuşbaşıdan biraz daha küçük ve kuzu ile daha lezzetli olduğu söylenir ama biz kuzu yemiyoruz. )
         1 tane orta boy soğan
         2 diş sarımsak
         1 tatlı kaşığı tereyağı
         1 tane kırmızı yağlık biber
         2 tane yeşil biber
         Karabiber
         Tuz
         Kekik
         Biberiye

         Hazırlanışı:

         Etleri kısık ateşte kendi suyunu salıp, çekene kadar pişirdim. Soğanı ve sarımsağı küp küp doğrayıp, 1 tatlı kaşığı tereyağı ile birlikte suyunu çeken etlere ekledim. Soğanları bir iki kez karıştırdıktan sonra, küçük küçük doğradığım biberleri de ekledim. 1/2 çay bardağı da su ekleyerek suyu çekene kadar kapağı kapalı şekilde orta ateşte pişirdim. Suyunu çekince damak zevkime göre baharatları ekleyip, kavurdum. Yemeğimiz hazır, afiyet olsun :)
         Yanında domatesli şehriye pilavı ile kurtarıcı akşam yemeğim oldu....





        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder