8 Ekim 2013 Salı

Mahlepli Tuzlu Halka




          Ben bu tuzlu halkalara bayılıyorum. Hem pratik, hem leziz :) Kandillerde biraz daha büyük yaparak kandil simidi olarak misafirlerinize sunabilirsiniz... Bu arada çay ile muhteşem oluyor :)

          Malzemeler:

          125 gr. eritilip soğutulmuş tereyağı
          Çeyrek su bardağı zeytinyağı
          1 su bardağı yoğurt
          1 çay kaşığı karbonat
          2 çay kaşığı tuz
          3 çay kaşığı mahlep
          Un

          Üzeri İçin;

          1 yumurta
          Susam

          Hazırlanışı:

          Tüm malzemeleri bir kapta karıştırıp, hamur hazırladım. Unu hamur yumuşak kıvama gelene kadar ekledim. Hamurdan halkalar hazırladım.  Halkanın bir yüzünü önce çırpılmış yumurtaya, sonra da susama buladım. Yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder