9 Ekim 2013 Çarşamba

Sütlaç




         Malzemeleri az, yapımı kolay olsa da çoğu kimsenin tam olarak tadını tutturamadığı tatlı... Adını duyduğumda bile canımın çektiği tatlı... Annem anneannemden, ben de annemden el almış olmalıyım ki harika yaptığımı söylüyorlar.

        Malzemeler:

        1 lt süt
        1 çay bardağı pirinç
        1,5 su bardağı su
        1,5  su bardağı toz şeker
        1/2 çay kaşığı tuz

        Hazırlanışı:

        Pirinci yıkayıp, süzdüm. 1,5 su bardağı su ile orta ateşte haşladım. Pirinçler haşlanmadan suyunu çekerse çok az daha su ilave edebilirsiniz. Haşlanmış pirincin üzerine sütü ekleyip, arada karıştırarak orta ateşte 15-20 dk pişirdim. Kıvamı için, muhallebiden çok az daha sıvı kıvamda olmalı denilebilir. Bu aşamada size çok sulu gelirse 1 yemek kaşığı nişastayı çok az ılık su ile karıştırıp, karışıma ekleyebilirsiniz. Sütlaç istediğim kıvama gelince şekeri karıştırarak ekledim. Şekeri damak zevkinize göre azar azar eklemenizde fayda var. 1 su bardağı ile başlayıp, tadına bakarak eklemeye devam ederseniz tam aradığınız lezzeti bulabilirsiniz. Şeker eridikten sonra 5 dk daha kısık ateşte kaynattım. Ocaktan alır almaz da kaselere paylaştırdım. Soğuyana kadar dışarıda beklettim, soğuttuktan sonra buzdolabına kaldırdım. Ben ılık olarak da mutlaka bir kase yerim :) Servis yaparken tarçın veya fındık serptim. Afiyet olsun :)











      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder