8 Ekim 2013 Salı

Cezvede Türk Kahveli Sıcak Kek



       Türk kahvesi olmazsa olmazım olduğundan, Zamane Kahvesi'nde bu keki gördüğümde hemen deneyip, bayılmıştım. Evde nasıl yapabilirim derken Sofra Dergisi'nde ki tarifi gördüğümde hemen denedim. Ve sonuç muhteşem oldu. Hem şık, hem leziz... Misafirlerinize hoş bir sürpriz olacağından eminim :)
                                     

      Malzemeler: 

      250 gr kuvertür çikolata
      250 gr tereyağı
      1/2 su bardağı toz şeker
      5 yumurta 
      1/3 su bardağı un
      1 tatlı kaşığı Türk kahvesi

      Hazırlanışı:

     Kuvertür çikolata ve tereyağını benmari usulü eritip birbirine karıştırdım. Ayrı bir kapta yumurta ile şekeri, iyice göz göz oluncaya kadar çırptım. İçine erittiğim çikolata ve tereyağını yavaş yavaş ilave ettim. Un ve Türk kahvesini de ekleyip, karıştırdım. Cezveyi yağlayıp, unladım. Unun fazlasını cezveyi ters çevirerek döktüm. Karışımı cezvelere döktüm. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 8 dakika pişirdim. Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder