3 Ekim 2013 Perşembe

Zeytinli ve Peynirli Pamuk Poğaça




      O kadar çok poğaça tarifi var ki hepsi de birbirinden lezzetli. Bu tarifim de çok lezzetli, mis kokulu, yumuşacık :) Bana poğaçalarım senin yaptığın kadar yumuşak olmuyor diyenler var. Bunun sebebi ununu çok fazla koymanız olabilir. Un her tarife her zaman azar azar eklenmeli ve hamur elden ayrıldığı anda kesilmelidir. Hamurun yoğunluğunu gösteren yakın çekim fotoğraf en alttadır. Bir de hamur işlerimi mayalı da olsa mayasız da ben her zaman dinlendiririm. Benim başka bir ipucum ne yazık ki yok :)) Bu tarif için un miktarı olarak ben 4 su bardağı kullandım. Ancak yoğurdun sululuğuna , yumurtanın büyüklüğüne ve bardak boyutlarının farklılığına göre bu değişim gösterebilir. Siz önce 3 su bardağı un ekleyin, kıvama gelmemişse un eklemeye devam edin derim.
  
      Malzemeler:

     4 su bardağı elenmiş un
     2 çay bardağı zeytinyağı
     1 yumurta
     2 çay bardağı yoğurt
     4 yemek kaşığı ılık su
     1 paket instant maya
     1 çay kaşığı kuru kekik
     Tuz

     İç Harcı İçin;

     4-5 kurutulmuş domates ( eşim kurutulmuş domates sevmediği için artık koymuyorum.)
     1 su bardağı dilimlenmiş yeşil veya siyah zeytin
     Az yağlı beyaz peynir

    Üzeri İçin:

    1 yumurta sarısı
    Haşhaş Tohumu

    Hazırlanışı:

    Un, zeytinyağı, yumurta, yoğurt, ılık su, maya, kekik ve tuzu bir kapta karıştırdım. Malzemeler özleşene kadar yoğurdum. Üzerini nemli bir bezle örterek ılık ortamda 50 dk dinlendirdim. İç harç için, kurutulmuş domatesleri tavla zarı büyüklüğünde doğradım. Üzerine dilimlenmiş zeytin ve peyniri ekleyip, karıştırdım. Mayaladığım hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp, elimle açtım. Ortasına iç harçtan koyup,uçlarını ortada birleştirdim. Elimle yuvarlayıp, yağlı kağıt serdiğim tepsiye aralıklarla dizdim. Üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş tohumu serptim. Tepsi de 30 dk daha dinlendirdim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirdim. Ilık olarak servis yaptım. Afiyet olsun :)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder