3 Ekim 2013 Perşembe

Bezelyeli Mısırlı Peynirli Ekmek



         Kanaltürk' de 5 çayı diye şahane bir program var. Sunucusu Tijen Aktay'ın muhteşem sunumuyla yemek severlerin kaçırmaması gereken bir program olduğunu düşünüyorum. Ve izleyip, yaptığım, lezzeti muhteşem olan bu ekmeği paylaşmak istedim. Ben programda önerildiği gibi tepside yaptım. Ancak isterseniz, kek kalıbında da yapabilirsiniz. Adı ekmek olarak geçiyor ama daha çok muhteşem lezzette tuzlu kek kıvamında  :)

        Malzemeler:

        3 yumurta
        100 gr karışık tatlı kırmızı ve yeşil biber
        1 su bardağı haşlanmış bezelye
        1 su bardağı haşlanmış mısır
        1 su bardağı yoğurt
        1 çay bardağı ayçiçek yağı
        Yarım çay bardağı eritilmiş, soğutulmuş tereyağı
        250 gr orta yağlı beyaz peynir
        Yaklaşık 2,5 su bardağı un ( Hamurun kıvamı sıvı olmamalı.)
        Maydanoz
        Dereotu
        1 pkt kabartma tozu
        Tuz, karabiber

        Hazırlanışı:

        Yumurtaları çırptım. Üzerine yoğurdu ekleyip, çırpmaya devam ettim. Sonrasında yağları da ( tereyağı
+ sıvı yağ ) ekleyip, mikser ile son defa çırptım. Sıvı malzemelerimiz bitince mikserle de işimiz bitti. Elenmiş un, kabartma tozu ve tuzu ekleyip kaşıkla karıştırdım. Haşlayıp, soğuttuğumuz bezelye ve mısırı da ekledim. Julyenden biraz kısa doğradığım biberleri, orta kıyılmış dereotu + maydanozu, karabiberi ve peyniri de ekleyip, karıştırdım. Karışımı yağlanmış fırın kabına koyup, düzleştirdim. Kenarlara bulaştırmamaya dikkat ettim. Biraz salladım. Önceden 175 dereceye ayarladığım fırında pişirdim. Afiyet olsun :)











2 yorum: