9 Ekim 2013 Çarşamba

Zeytinyağlı Biber Dolması




          Bu aralar en sevdiğim lezzetleri yazıyorum. Yazarken bile canım istiyor, o derece :) Bu lezzeti sevmeyenin olabileceğini düşünmek bile istemiyorum :)

          Malzemeler:

          1 kg dolmalık biber
          6-8 tane kuru soğan
          2 tane domates
          2 su bardağı pirinç
          1 yemek kaşığı kuş üzümü
          1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
          2 tatlı kaşığı karabiber
          2 tatlı kaşığı nane
          1 tatlı kaşığı tarçın
          1/4 demet maydanoz
          Yarım limonun suyu
          2 kesme şeker
          1 çay bardağı kaynamış su
          1/2 su bardağından bir parmak eksik zeytinyağı
          Tuz

          Hazırlanışı:

          Küp küp doğradığım soğanlarla, fıstıkları zeytinyağında soteledim. Ayıklayıp, suyunu süzdüğüm pirinci soğanlara ekledim. Pirinçler tane tane olunca maydanoz hariç diğer tüm malzemeleri ekleyip, karıştırdım. Kısık ateşte kapağı kapalı olarak, suyunu çekene kadar pişirdim.
          Dolmalık biberleri yıkayıp, içlerini çıkardım. Pişen iç harcına kıyılmış maydanozları ekleyip, karıştırdım. Biberleri hazırladığım içle biraz boşluk kalacak şekilde doldurdum. Üzerlerini küçük domates parçaları ile kapadım.
          Dolmaları fazla derin olmayan tencereye tek sıra halinde, dik olarak dizdim. Dolmaların yarısına gelecek kadar kaynamış su ekledim. Orta ateşte biberler yumuşayana kadar pişirdim. Soğuk olarak servisini yaptım. Afiyet olsun :)
         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder