9 Ekim 2013 Çarşamba

Zeytinli Poğaçalar ( yumuşacık, mayasız )



           Bu poğaça pişerken fırından eve yayılan o harika zeytin kokusu beni benden alıyor... Bir an önce pişmeli ve yemeliyim dedirten yumuşacık lezzet... Mayasız yapıldığı için bir o kadar da pratik...

          Malzemeler:

         1 su bardağı yoğurt
         1 çay bardağı sıvı yağ
         1 yumurta ( akı içine, sarısı üstüne )
         2-3 su bardağı elenmiş un ( önce 2 su bardağı ekleyip, kıvama göre eklemeye devam edin.)
         1 paket kabartma tozu
         1,5 çay kaşığı tuz
         Çekirdeği çıkarılıp, doğranmış siyah zeytin

         Hazırlanışı:

         Zeytin hariç tüm malzemeleri karıştırıp, yoğurdum. Hamurun ele yapışmaması lazım, ancak katı bir kıvamda olmamalı. Hamur elden sıyrıldığı anda un eklemeyi bırakmalıyız. Son olarak zeytini de hamura ekledim. Arasına koymak yerine ben hamura katmayı seviyorum. Dilerseniz arasına da koyup, kapatabilirsiniz. Hazırladığım poğaçaları yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. Tepside 15 dk kadar dinlendirdim. Aceleniz varsa dinlendirmeden de direk fırına atabilirsiniz.Sonrasında üzerlerine yumurta sarısını sürdüm. Önceden 170-180 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder