3 Ekim 2012 Çarşamba

Kereviz Çorbası



        Zeytinyağlı kereviz ve yoğurtlu kereviz salatası benim çok severek yediğim yemekler olmasına rağmen eşimin çok sevdiği söylenemez. Beni kırmamak adına 1-2 çatal alıyor. Çorbasını hiç yememiştim ilk defa yaptım ve çorbasını da çok sevdim. Ve kocam da severek yedi :)) Kerevizin faydaları ise saymakla bitmiyor. Uzmanlar, kerevizin iç salgı bezlerini ve özellikle böbrek üstü bezlerini çalıştırdığını, sinir yorgunluğunu önlediğini, kanı temizlediğini, sivilcelerin geçmesine ve yüzün pembe bir hal almasına yaradığını, karaciğerin şişliğini giderip onu yorgunluk maddelerinden temizlediğini, sarılığı giderdiğini, böbrekleri çalıştırıp, fazla suyunu dışarı attığını ve böbreklerden kumu, taşı döktüğünü ve zayıflattığını belirtiyorlar. Daha ne olsun herkes haftada bir kere yemeli :))
     
        Malzemeler:

        3 adet en küçüklerinden kereviz
        2 orta boy havuç
        2 orta boy patates
        1 soğan
        2-3  diş sarımsak
        2-3 yemek kaşığı riviera zeytinyağı
        2 yemek kaşığı un
        2 yemek kaşığı terem yağ
        1 et bulyon
        Tuz, su

        Hazırlanışı:

        Kereviz, havuç, soğan, patates ve sarımsakları küçük küçük doğradım. Tencereye sıvıyağı koyup, doğradığım sebzeleri 1 çay kaşığı tuz ve sebzelerin üzerlerini geçecek kadar su ekleyerek, sebzeler yumuşayana kadar kaynattım. Suyu az gelirse ekleme yapabilirsiniz.
Tavada teremyağı eritip, unu kokusu çıkana kadar kavurdum.Kavurduğum unu ve et bulyonu yumuşayan sebzelere ilave ederek karıştırdım ve yaklaşık 5 dakika daha kaynattım. Daha sonra blendırdan geçirdim. Kıvamı koyu gelirse sıcak su eklemesi yaparak bir taşım daha kaynatabilirsiniz. Tuzunu kontrol edip, tuz eklemesini yapmayı unutmayın. Afiyet Olsun :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder