3 Ekim 2012 Çarşamba

Elma Reçeli



      Kahvaltı sofralarında rengarenk çeşit çeşit reçellere bayılırım. Yapımları da çok kolay olduğundan çoğu reçeli kendim yapıyorum. Bir sonra ki reçel tarifim şeftali olacak :) Bu reçelin tadına bakan herkes çok beğendi. Kahvaltılarda sunmanın yanı sıra dilerseniz tart ve kurabiyelerinizde de kullanabilirsiniz.. Ben tart da denedim şahane oldu :)) Bu arada genelde tüm tariflerde karanfil de var. Ben sevmediğim için kullanmadım..

      Malzemeler:

     4 elma 
     2 su bardağı toz şeker
     2 su bardağı su
     1 çubuk tarçın ( yoksa toz tarçın da olabilir.)
     1 yemek kaşığı limon suyu


     Hazırlanışı: 

     Şeker ve suyu tencereye alarak, şeker eriyene kadar karıştırarak kaynattım. Şeker eriyince kısık ateşte biraz koyulaşana kadar kaynamaya bıraktım. Bu arada elmaların kabuklarını soyarak küp küp dilimledim.
Şerbet kıvamı koyulaşınca tarçın ve elmaları ekledim. Birkaç kez karıştırıp, kısık ateşte elmalar şeffaflaşıncaya kadar pişirdim. Elmalar şeffaflaşıp, şerbet de koyulaşınca limon suyunu ekleyerek karıştırıp, 1-2 dakika daha kaynattım.
     Hazırladığım reçeli cam kavanoza aktarıp, kapağını sıkıca kapattım. Afiyet Olsun :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder